Ден 3 - приключение до водопад Полска Скакавица с влак и не само

Ден 3 от Широ Доджо летен лагер 2022 започна рано и обещаващо с вкусна закуска, състояща се от бекон с яйца, защото ни предстоеше тежък ден. Настроението на групата не беше особено ведро, поради ранното ставане, но след вкусното хапване нещата си дойдоха на мястото и бяхме готови за предстоящото през деня.

Групата се събра и с автомобилите пристигнахме до железопътната гара в гр. Кюстендил, от където се качихме на влак в посока гара Скакавица (Призрачна).

Широ Доджо е страшна сила!

Влакът беше красив, чист, климатизиран и удобен.

Пътниците бяха усмихнати и във видимо добра кондиция, готови за приключения.

Нашите четириноги приятели, също се представиха отлично по време на пътуването с влак. Широ наблюдаваше красивите пейзажи навън с интерес.

За да стигнем до гара Скакавица, минахме през следните гари: Копиловци, Шишковци, Раждавица, няколко тунела в Земенския пролом и Скакавица. Пътуването ни отне около 35 минути.

За да стигнем до горската пътека, водеща към водопад Полска Скакавица, който се намира в ниската част на Конявската планина, трябваше да повървим около 10 минути по влаковата линия в посока гр. Кюстендил и дори да преминем през един тунел.

На входа на тунела имаше предупреждение да се внимава при преминаване, защото е опасно за живота. Когато се наложи да вървите по влакова линия, бъдете изключително внимателни и слушайте за приближаващ влак. В случай, че чуете звуци от приближаващ влак, застанете на безопасно за Вас разстояние от релсовия път и изчакайте преминаването на влака.

След като вече бяхме на безопасно място, извън железопътните релси, цялата група се събра в началото на пътеката, водеща към водопада и имаше мазане със слънцезащитни кремове и пръскане със спрей против насекоми. Баяхме готови за похода!

След не много дълго вървене, в далечината се показа чудесна гледка към водопад Полска Скакавица.

Пътят от гарата до самият водопад ни отне около 45 минути. По-голямата част от него беше на сянка, през широколистна гора, в близост до река Струма. Беше прохладно и приятно. Е, имаше и слънчеви участъци, но ние бяхме подготвени, а и навън все пак е лято.

Неусетно пред нас се разкри водопадът в цялата му прелест и прохлада! Качихме се до най-високото му ниво, а също слязохме и най-ниско долу при разбиващите се води.

По пътя срещнахме и приятели от животинския свят.

И разбира се се подредихме за общи снимки.

Някои дори потренираха, защото карате е навсякъде около нас.

След като се насладихме на прелестите и прохладата на водопадът, си намерихме прекрасно място за вкусен обяд, който носехме със себе си, а също така открихме и панорамна площадка, от която се разкриваха чудесни гледки над красивата природа около нас.

Пътят на обратно не ни отне много време, но беше доста по-горещо, отколкото на отиване. Стигнахме до гара Скакавица, където изчакахме влакът за гр. Кюстендил и щастливи и доволни се прибрахме на хижа Осогово.

А утре - Ден 4, предстои голям кеф - басейн!

Популярни публикации от този блог

Ден 6 или как далечният връх Кюнек се оказа по-близо от очакваното

Ден 8 или как планината ни показа, че с нея шега не бива

Ден 7 - Награда за шампиони, вековните секвои и Сръчната работилница на Искра